Selamat Datang di Paranormal Indonesia - Gudangnya Paranormal - Silahkan mendaftar untuk menjadi Member
 

 
Carian
 
 
Menu Utama
  Home
English Version
Forum Lama
Forum Baru !
Kalender Kegiatan
BukuTamu
Artikel Khusus
Web Direktori
Downloads
FAQ
Topik yg tersedia!
Konsultasi Gratis!
Hubungi Kami!
 
Al-Quran
 
Kepunyaan Allah-lah kerajaan langit dan bumi; dan Allah Maha Perkasa atas segala sesuatu.
(QS. 3:189)
 
Konsultasi Gratis
  Ingin konsultasi mengenai permasalahan anda dengan kami?
Klik DISINI !"
Bila 2 hari belum dibalas, hubungi kami via telepon.
 
Jasa Unggulan Kami
 
* Minyak Pengasihan Rifa'i: Untuk mengembalikan pasangan, penglarisan, kunci pasangan.
* Totok Kerot: Untuk memisahkan pasangan selingkuh.
 
Dukung Kami
 
Mohon klik
Link Iklan Ini

 
Awal Ilmu Kesaktian
doa Mat Kilau (pahlawan melayu)

Dimoderasi oleh: Webmaster

Paranormal Indonesia - Yayasan Barisan Do'a. Forum Index
Ini adalah forum PARANORMAL, membahas dunia Paranormal.
Bila anda muslim, sampaikan perspektif anda di Wacana Islam.
Penulis doa Mat Kilau (pahlawan melayu)
safuan84
Baru Tahu
Bergabung: 25/05/07
Posts: 4
Dari: Kuala Lumpur, MALAYSIA
  Dikirim pada: 25/05/07-05:20

ada idea? boleh kongsi?


 Profil  Quote
cheadlll

Bergabung: 23/01/07
Posts: 104
Dari:
  Dikirim pada: 25/05/07-20:06

doa yang macam mana,ilmu ke,kalau ilmu carilah pengamal ilmu saidina hamzah...maaf saya tak belajar?yang saya pernah dengar dari amalan itu merangkumi doa ,amalan dan kesaktian


 Profil  Quote
safuan84
Baru Tahu
Bergabung: 25/05/07
Posts: 4
Dari: Kuala Lumpur, MALAYSIA
  Dikirim pada: 28/05/07-19:13

Ilmulah rasanya..saya pun mendapat cerita orang2 tua pasal beliau...yang saya tahu Mat Kilau ni pengamal tarekat saman...Beliau adalah pejuang Tanah Melayu bersama2 Dato' Bahaman dan Dato' Gajah...Dengan ilmu juga mereka mempunyai kekuatan untuk menghapuskan penjajah Inggeris yang keparat itu!!!...Dengar cerita 6 orang parajurit mengalahkan 500 benggali sikh dibawah pimpinan Hugh Clifford...kalau ada sesiapa yang boleh berkongsi ilmu beliau..silakan..Assalamualaikum.


 Profil  Quote
cheadlll

Bergabung: 23/01/07
Posts: 104
Dari:
  Dikirim pada: 08/06/07-19:05

zaman dulu kebanyakan pejuang mengamalkan ilmu selendang merah,kaf40 dan ada lain2 lagi...untuk berilmu haruslah mencari ilmu,sedikit iktiar dan usaha perlu bagi melancarkan pembelajaran kita...


 Profil  Quote
qareen
Baru Tahu
Bergabung: 07/04/07
Posts: 8
Dari: Shah Alam, MALAYSIA
  Dikirim pada: 16/07/07-08:17

nak tau serba sedikit pasal mat kilau....buka la website cucu mat kilau.......kat majalah senibela diri (malaysia) ada kisah mat kilau yang diceritakan dari keturunannya.......

ada juga diceritakan tentang mat kilau mandi embun lepas subuh duduk kat daun pisang atas pokok.....



 Profil  Quote
cheadlll

Bergabung: 23/01/07
Posts: 104
Dari:
  Dikirim pada: 13/08/07-19:28

itu ilmu selendang merah...mandi embun lepas solat sunat...itulah ilmu saidina hamzah...cuma saya tak berpeluang untuk mengambikl ilmu ini dari guru tua saya...sebab pembawakan dia agak panas.


 Profil  Quote
Razmi
Baru Tahu
Bergabung: 03/10/06
Posts: 2
Dari: Singapore, SINGAPORE
  Dikirim pada: 11/09/07-05:11

Abang saya ada salah satu buku mat kilau asli..tak salah ada 3 atau 4 buah buku mat kilau asli di dunia ini. Bukunya ajar:
Tulisan jawi...dan semua kebanyakan bab untuk Perang dan saya tidak mengalakan anda sekilian mencarinya kerana melainkan Perang Dua Ketiga sudah sampai. Ini kerana doanya kebanyakanya untuk kebal diri dari senjata kommunis...ketika hendak pergi Perang kommunis. Kalau sudah hampir Perang Dunia Ketiga baru saya akan ajar tips...kepada kaum islam saja. Lebih baik tunaikan rukun islam yg lebih afdhal. Jadi Hamba Tuhan yang Baik dan beramal ibadah! dari Singapura.



 Profil  Quote
cheadlll

Bergabung: 23/01/07
Posts: 104
Dari:
  Dikirim pada: 01/10/07-20:35

betul cakap awak razmi,saya cuma nak berkongsi pengalaman ya razmi,jangan marahya.tapi pernah tak awak bayangkan atau tafsirkan bila nak berperang,kalau musuh datang kedalam rumah kita,apa yang boleh kita lakukan.tetiba isteri kita dirompak depan mata kita dan nak mempertahankan kita tak terdaya mereka bersenjata,haruslah kita berserah.sedangkan tuhan dah bagi nikmat atas muka bumi ini,tujuh petala langit tujuh petala bumi diciptakan serta isinya sekali.keluasan ilmu dia dah anugerahkan.mampukah kita selamat sahaja dengan hanya berdoa.ilmu dah bagi,iktiarla biarlah kun nya dengan izin Allah.barulah ilmu itu menjadi manfaat..


 Profil  Quote
qareen
Baru Tahu
Bergabung: 07/04/07
Posts: 8
Dari: Shah Alam, MALAYSIA
  Dikirim pada: 24/10/07-07:42

hmm... saya tak setuju pemdapat radzi mengenai hal 'tunggu perang dunia baru nak belajar' takkan tunggu hujan baru nak cari payung... tu pun kalau ada payung dijual berhampiran kita.... atau guru2 ilmu 2 memang dah standby untuk mengajar bila perang.....

saya pernah jumpa guru2 yang keberatan nak menurunkan ilmu yang dipinjamkan kepadanya oleh allah... alasannya mudah...takut disalah guna... tapi sebenarnya takut budak yang diajar tu lagi terror dari dia.....



 Profil  Quote
cheadlll

Bergabung: 23/01/07
Posts: 104
Dari:
  Dikirim pada: 20/07/08-13:41

untuk Razmi...adakah abg awak berguru apabila memiliki kitab mat kilau tu...dia ada ambik ijazah tak


 Profil  Quote
free2azmi
Baru Tahu
Bergabung: 05/08/08
Posts: 1
Dari: malaysia
  Dikirim pada: 06/08/08-19:36

Quote:

Pada 24/10/2007-07:42,
qareen menulis:
hmm... saya tak setuju pemdapat radzi mengenai hal 'tunggu perang dunia baru nak belajar' takkan tunggu hujan baru nak cari payung... tu pun kalau ada payung dijual berhampiran kita.... atau guru2 ilmu 2 memang dah standby untuk mengajar bila perang.....

saya pernah jumpa guru2 yang keberatan nak menurunkan ilmu yang dipinjamkan kepadanya oleh allah... alasannya mudah...takut disalah guna... tapi sebenarnya takut budak yang diajar tu lagi terror dari dia.....

assalamualaikum..
saya dri malaysia sy menetap di daerah selangor sy mintak maaf sekira nya sy menganggu .sy terbaca bab doa mat kilau ni jd tergerak ati sy dgn cerita ini untk pengetahuan saudara sy dari keturunan org bugis dan menurun atuk dan nenek sy aruwah dato sy bernama tok jumpol dan para sahabat nya bernama tok bahaman,tok'aki,lakmana bentan,mat kilau,tok panjang dan tok`janggut mereka semue 7 sahabat semasa perang meraka semua bersatu selapas perang mereka semue bawa diri masing2 dan untuk pengetahuan saudara sy skg mewarisi imlu dato saya,dan sy telah bertemu dgn waris tok'aki dan waris tok'panjang,selepas waris tok`aki bertemu dgn sy alhamdulillah beliau dpat menguasai ilmu nya dan skg beliau menjalan kn ilmu perubatan di pahang,manakala waris tok`panjang agak uzur tidak berapa sihat keadaan nya kerana penglihatan beliau kabur,dan kalau boleh sy ingin bertemu waris-waris yg lain utk membuka segala kata kunci yg blum di buka pada waris-waris yg lain.utk pengetahuan saudara kubur keramat tok'panjang dan dato sy tok jumpul,tok janggut ada d suatu tempat tersembunyi berada di kampung api-api serta sahabat-sahabat nya yang lain yang tidak termasuk yang saya sebutkn td bukan sebarang orang boleh pergi ke keramat itu hanya waris yang sah sahaja.harap maklum..meraka semua berguru satu perguruan guru nya bernama kiyai hj.ehsan.guru nya masih ada lg di masjid makam sultan bugis lama disini



 Profil  Quote
cheadlll

Bergabung: 23/01/07
Posts: 104
Dari:
  Dikirim pada: 16/08/08-22:51

assalamualaikumwarahmatullahhiwabarakatuh saudara free2azmi...izinkan saya bertanya dimanakah lokasi masjid makam sultan bugis itu...jikalau tuan tidak keberatan...ingin sekali saya menziarahi masjid tersebut.


 Profil  Quote
  
Lihat di:
Hak Cipta (C) paranormal.or.id - Yayasan Barisan Do'a.
Email: paranormal.indonesia[at]gmail.com
Apartemen Gading Icon C3/17
Jl. Perintis Kemerdekaan Kav. 99
Jakarta Timur, Indonesia - Telp. +62-21-4014-3203